Kamis, 19 November 2015

Over-the-Counter Ubat Untuk Rawatan Sindrom Usus Mudah Rengsa

Over-the-Counter Ubat Untuk Rawatan Sindrom Usus Mudah Rengsa

Bagi berjuta-juta individu yang mengalami keadaan yang kompleks sindrom usus, ia sering sukar untuk mencari ubat yang boleh melegakan pelbagai gejala yang berkaitan dengan IBS disebabkan oleh hakikat bahawa pakar-pakar perubatan dan penyelidik telah tidak mampu untuk membangunkan ubat khusus untuk merawat keadaan ini.

Walau bagaimanapun, ramai individu mendapati kelegaan daripada gejala-gejala mereka dengan pelbagai over-the-kaunter ubat-ubatan. Dalam panduan perubatan ini di sindrom usus kita akan menampung sebahagian daripada yang paling biasa over-the-kaunter ubat-ubatan yang telah berjaya dalam melegakan gejala IBS di kalangan ramai individu dan boleh memberi manfaat kepada anda jika anda mengalami keadaan ini. Walau bagaimanapun, ia adalah penting bahawa anda berunding dengan doktor anda sebelum membuat apa-apa perubahan kepada bentuk semasa anda rawatan.

Over-the-Counter Ubat-ubatan untuk Gejala Cirit-birit dan sembelit

Terdapat beberapa ubat yang biasanya selamat dan disyorkan oleh pakar-pakar perubatan untuk rawatan cirit-birit pada pesakit yang mempunyai IBS over-the-kaunter. Ubat-ubatan ini termasuk "Kaopectate", "Imodium", dan "Maalox"; Walau bagaimanapun, pakar-pakar perubatan juga mengesyorkan bahawa anda berhati-hati apabila mengambil ubat over-the-kaunter ubat-ubatan kerana mereka kadang-kadang boleh mempunyai kesan sampingan yang termasuk pening, mulut kering, sembelit, dan kekejangan perut. Pakar-pakar perubatan mengesyorkan bahawa anda mengambil dos serendah mungkin dan bahawa mereka tidak boleh diambil untuk tempoh masa yang panjang.

Untuk melegakan gejala yang menyakitkan gas yang sering dikaitkan dengan IBS, over-the-ubatan seperti "Pepto-Bismol" dan antasid dan gas melegakan ubat-ubatan lain biasanya berkesan dan selamat.

Dengan gejala sembelit yang biasa berlaku di kalangan ramai individu yang mempunyai IBS, over-the-counter julap disyorkan untuk digunakan hanya kadang-kadang disebabkan oleh hakikat bahawa mereka mempunyai potensi untuk menjadi ketagihan dan menyebabkan saraf dalam dinding usus untuk menjadi rosak.

Walaupun ini over-the-kaunter ubat untuk cirit-birit dan sembelit boleh memberikan kelegaan sementara daripada gejala-gejala, mereka biasanya tidak melepaskan semua gejala IBS termasuk kembung atau sakit perut.

Kelebihan pencernaan IBS

Kelebihan pencernaan IBS adalah ubat over-the-kaunter yang telah dibangunkan oleh "Misi Ganeden Biotech" khusus untuk merawat gejala-gejala pelbagai IBS dan boleh didapati dalam rantaian yang paling utama kedai ubat dan juga beberapa membeli-belah.

Produk ini terdiri daripada tablet kunyah yang diambil sekali setiap hari dan telah dibangunkan untuk merawat individu yang mengalami gejala gandaan IBS yang termasuk kedua-dua cirit-birit dan sembelit. Ia dirumuskan dalam apa-apa cara untuk mengawal selia sistem pencernaan dan membantu proses pencernaan makanan tertentu termasuk, buah-buahan, daging, tenusu, dan karbohidrat.

Walaupun sesetengah pesakit dengan IBS mendakwa bahawa produk ini telah menjadi sangat bermanfaat dalam melegakan terdapat gejala, terdapat kontroversi ini "makanan perubatan" kerana ia mengandungi pemanis tiruan yang diketahui menyebabkan kesan sampingan yang berbahaya dan ramai pakar perubatan tidak bersetuju dengan tuntutan bahawa ia boleh mengawal gejala-gejala pelbagai IBS dengan hanya satu pil sehari.

Sama seperti tanda-tanda yang berbeza antara individu yang berbeza yang mempunyai IBS, begitu juga rawatan yang bekerja untuk mereka. Oleh itu, individu yang mempunyai IBS mungkin perlu mencuba beberapa jenis over-the-kaunter ubat-ubatan dan memutuskan mana yang akan bekerja terbaik untuk mereka, bagaimanapun, ia adalah penting bahawa sebelum mencuba mana-mana ubat-ubatan ini untuk berunding dengan doktor atau pembekal penjagaan kesihatan anda .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar