Kamis, 19 November 2015

Melindungi Diri dan lain-lain - Call di Sick

Melindungi Diri dan lain-lain - Call di Sick

Ramai orang teragak-agak untuk memanggil sakit untuk bekerja walaupun mereka mempunyai tanda-tanda seperti demam, batuk, dan bersin. Apabila individu batuk dan bersin, mereka dengan mudah boleh menyebarkan kuman kepada orang lain. Apabila individu batuk dan bersin di dalam ruang terkurung, seperti pejabat, peluang untuk menyebarkan kuman kepada orang lain bertambah. Bukan sahaja akan bekerja sakit yang berbahaya untuk rakan sekerja pekerja, tetapi ia juga boleh menjadi berbahaya kepada pekerja juga. Pekerja sering tidak mahu memanggil sakit kerana mereka tidak mahu untuk meletakkan beban yang tidak perlu atau tekanan pada mereka rakan sekerja. Walau bagaimanapun, ada kalanya memanggil sakit adalah perkara yang terbaik untuk dilakukan.

Adakah Anda Juga Sakit Bekerja?

Terdapat beberapa soalan yang pekerja harus bertanya kepada diri sendiri untuk membantu mereka menentukan sama ada mereka terlalu sakit untuk bekerja. Dengan memberi pertimbangan yang teliti kepada soalan-soalan yang mudah, pekerja boleh menentukan sama ada ia akan lebih baik bagi mereka untuk tinggal di rumah dari tempat kerja.

Anda akan dapat untuk menjalankan tugas berkaitan Tugas?

Perkara pertama yang mereka perlu dipertimbangkan ialah bagaimana mereka dapat melaksanakan tugas-tugas kerja yang berkaitan. Ia adalah satu fakta bahawa sesiapa sahaja jatuh sakit tidak dapat melaksanakan tugas-tugas kerja mereka dengan berkesan apabila mereka sihat. Bekerja ketika sakit boleh menjadi tidak produktif.

Adakah Anda Anda Adakah Berjangkit?

Pekerja harus menentukan sama ada ia adalah berjangkit. Dalam beberapa hari pertama penyakit adalah ketika individu yang paling mudah berjangkit. Jika seseorang individu mempunyai demam, mereka lebih mudah berjangkit juga. Apabila pekerja adalah berjangkit, mereka lebih cenderung untuk menyebarkan penyakit virus atau bakteria untuk mereka rakan sekerja.

Adakah Badan Anda Perlu Berehat?

Pekerja harus bertanya pada diri sendiri jika berehat akan membantu mereka mendapatkan semula kesihatan mereka dengan lebih cepat. Membolehkan tubuh untuk berehat membantu badan untuk sembuh. Dengan mengambil satu atau dua hari untuk berehat dan biarkan badan seseorang melawan jangkitan
mungkin ubat yang terbaik.

Bagaimana Ubat Anda Menjejaskan Anda?

Jika pekerja itu mengambil ubat-ubatan, mereka perlu menilai sama ada ubat-ubatan ini memberi kesan kepada keupayaan mereka untuk berfikir, bekerja, dan mengendalikan jentera. Jika fakulti ini terjejas dalam apa jua cara, ia boleh menjadi berbahaya bagi pekerja untuk sekali cuba untuk pergi ke tempat kerja.

Tidak kira apa penentuan individu dan memandu menunjukkan prestasi yang baik di tempat kerja, ada kalanya ia adalah jauh lebih baik untuk semua pihak yang terlibat bagi individu untuk terlepas satu atau dua hari kerja. Semasa musim sejuk dan selesema, pekerja boleh melindungi diri mereka dengan vaksin influenza. Vaksin selesema boleh membantu pekerja memastikan mereka tidak perlu terlepas kerja kerana penyakit seperti selesema.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar