Kamis, 19 November 2015

Bergamot Minyak Essential 101

Bergamot Minyak Essential 101

Minyak bergamot berasal dari sejenis buah yang mempunyai bunga ungu gelap atau merah. Buah ini matang banyak semasa musim sejuk. Ia datang daripada buah-buahan hijau atau kuning yang sering dibandingkan dengan limau gedang.

Bergamot adalah buah-buahan yang kukuh yang cukup pahit apabila dimakan mentah. Bergamot adalah baik merasa walaupun apabila ia kering. Ia rasa banyak perkara yang berbeza, seperti teh Earl Grey.

Bergamot tidak boleh dikelirukan dengan herba yang juga dikenali sebagai bergamot. Herba ini sebenarnya adalah didyma Monarda, dan Bergamot yang mempunyai minyak pati dipanggil Citrus bergamia. Citrus Bergamot mula hidup di Asia, walaupun ia boleh ditanam dengan jayanya di banyak tempat-tempat yang berbeza, seperti Eropah. Ia tidak baik terutama di Itali.

Bergamot minyak pati mempunyai cahaya, bau manis. Ia diekstrak melalui kulit buah Bergamot itu. Bergamot sering digunakan dalam minyak wangi kerana bau yang lazat.

Bergamot mempunyai banyak kegunaan. Ia boleh membantu dengan kemurungan dan orang-orang yang sedih. Ia juga boleh menjadi berguna untuk orang yang mengalami kebimbangan.

Ia berfungsi sebagai Songkhla a. Ia membuat perkara yang berbau lebih segar. Oleh kerana itu, orang sering akan meletakkan beberapa titik minyak Bergamot dalam mangkuk untuk menyegarkan badan rumah sebelum tetamu tiba untuk parti.

Bergamot boleh melakukan keajaiban untuk sistem saraf dan sistem penghadaman. Ia mempunyai ciri-ciri antiseptik. Ia boleh menyembuhkan parut dan membantu melegakan sakit otot. Bergamot minyak penting kerja-kerja besar dengan lavender untuk menyembuhkan luka dan membantu parut dan tanda-tanda lain hilang.

Ia juga kerja-kerja besar sebagai minyak aromaterapi. Aromaterapi terkenal dengan bau yang menyenangkan, tetapi juga untuk pilihan rawatan. Aromaterapi adalah semula jadi, pilihan yang baik yang digunakan orang untuk banyak masalah kesihatan yang berbeza. Sebagai contoh, aromaterapi sering digunakan untuk melegakan ketidakselesaan dan untuk orang menyegarkan dan menenangkan. Bergamot menyegarkan orang lebih daripada minyak aromaterapi lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar